De gratis Advertentie site van Apeldoorn en omgeving
Welkom, Gast
  • Registreren
  • Aanmelden
  • Verlanglijstje
Registreren Aanmelden
Plaats advertentie
  • Alle categorieën
  • Antiek en Kunst
  • Audio, Tv en Foto
  • Auto diversen
  • Auto-onderdelen
  • Autos
  • Boeken
  • Caravans en Kamperen
  • Cds en Dvds
  • Computers en Software
  • Contacten en Berichten
  • Diensten en Vakmensen
  • Dieren en Toebehoren
  • Diversen
  • Doe-het-zelf en Verbouw
  • Fietsen en Brommers
  • Hobby en Vrije tijd
  • Huis en Inrichting
  • Huizen en Kamers
  • Kinderen en Babys
  • Kleding | Dames
  • Kleding | Heren
  • Motoren
  • Muziek en Instrumenten
  • Postzegels en Munten
  • Sieraden, Tassen en Uiterlijk
  • Spelcomputers en Games
  • Sport en Fitness
  • Telecommunicatie
  • Tickets en Kaartjes
  • Tuin en Terras
  • Vacatures
  • Vakantie
  • Verzamelen
  • Watersport en Boten
  • Witgoed en Apparatuur
  • Zakelijke goederen
Kies categorie
De gratis Advertentie site van Apeldoorn en omgeving
  • Welkom, Gast language()->render(); ?>
  • Home
  • Kopen
  • Verkopen
  • Verlanglijstje
  • Registreren / Aanmelden
  1. Home
  2. Muziek en Instrumenten
  3. Versterkers
  4. Bas en Gitaar
ID: 9250

Fender DeLuxe 85, red knob, vintage

€250,00

Geen aanbiedingen geplaatst
Verlanglijstje
Verslag
  • Verkoper

Verkoper info

hHook
Adres: Amsterdam
Contact Verkoper
Andere items van verkoper
  • Omschrijving
Omschrijving
Versterker uit de tweede helft van de jaren '80. In die periode waren de solid state amps zover ontwikkeld, dat ze een serieus alternatief voor de buizenversterkers begonnen te worden. Na de opkomst van de modellingversterkers, zijn solid state versterkers een beetje uit het straatbeeld verdwenen. tegenwoordig worden de oudere solid states weer hip en o.a. d gitarist van radiohead speelt op zo'n DeLuxe 85.

Twee kanaals versterker, clean en gain. Clean is mooi en warm. Gain geeft de karakteristiek Fender-achtige drive. Veelzijdig en geschikt voor blues en rock, maar het is geen metalversterker. Verder nog een midboost om je gitaar op het gainkanaal wat meer body te geven. De amp heeft een parallelle ingang, waardoor je (met een gesplitst signaal) een mix van clean en gain kunt krijgen, of gewoon met twee gitaren kunt spelen. Analoge reverb via de reverbtank op de bodem van de versterker.

Zie youtube, waar veel demonstraties van deze versterker staan.

Kortom een goede, vintage versterker, zonder de sores van de buizen. Optisch en technisch in goede staat. Alleen de grijze grill-cloth was versleten en is vervangen door een exemplaar in oxblood. Oxblood vond ik zelf mooier staan bij de rode knoppen.

Ik heb er een één-kanaals footswitch bij.

  • Contact
  • FAQ
  • Gebruiksvoorwaarden en Privacyverklaring.
  • Privacy Policy